Minden, amit tudnod kell a fuvarozás jövőjéről – az iparág releváns szereplőivel beszélgettünk

A világunk folyamatosan – és egyre gyorsuló ütemben – változik. Legyen szó akár magánszemélyekről, akár cégekről, a változáshoz való alkalmazkodáshoz érdemes nyitott szemmel járni és figyelemmel kísérni az új információkat, lehetőségeket.

Minden, amit tudnod kell a fuvarozás jövőjéről – az iparág releváns szereplőivel beszélgettünk

„Mi már nem tudnánk elképzelni ezt szétdarabolva…”

Cégünk, az Innomedio Kft. az elmúlt 15 évet annak szentelte, hogy egy olyan integrált ügyviteli rendszert hozzon létre és tökéletesítsen, amely ötvözi a régi, jól bevált módszereket és a legújabb technológiákat úgy, hogy közben könnyen használható marad minden korosztály és munkakör számára.

Ennek fényében alkottuk meg korábbi innoSped szoftverünket, amely cégünk brandváltásának során innoTMS-sé fejlődött. A névváltásnak köszönhetően a még több telematikai megoldással kibővített szoftverünk előnyeit ezentúl külföldi fuvarozó és szállítmányozó cégek is megismerhetik.

Kerekasztal-beszélgetés a kételyek és félelmek eloszlatása érdekében

Eddigi pályafutásunk során az érdeklődés mellett megtapasztaltuk a vállalatok és a dolgozók idegenkedését is a technológiai újdonságoktól. Cégünk mindig szem előtt tartja a partnerek és ügyfelek igényeit, emellett célunk, hogy a rendszerre való átállás, majd annak használata gördülékeny és átlátható legyen mindenki számára.

Annak érdekében, hogy mindenki teljesebb képet kapjon a folyamatról, a 2021-es webinár-sorozatunk lezárásaképp egy rendhagyó kerekasztal-beszélgetést szerveztünk.

Az asztalnál helyett kapott Borkuti Zoltán, a Boro-Trans Kft. ügyvezető igazgatója, Erdélyi László, az Inter-VM Trans Kft. szállítmányozási üzletág vezetője, Gonda Benjámin, a Botlik-Trans Kft. fejlesztési menedzsere, valamint Tar János, az F-Trans Kft. fejlesztési vezetője.

Igyekeztünk minél színesebb társaságot kialakítani annak érdekében, hogy a folyamat minden főbb aspektusát képviselhesse valaki. Ennek megfelelően a meghívottak között voltak olyanok, akik még a bevezetési oktatás elején vagy közepén tartanak. Volt vendégünk, aki körülbelül 1 éve használja aktívan a szoftverünket, illetve olyan partnerünk is részt vett, aki már közel 10 éve elkötelezett használója az innoTMS-nek.

Beszélgetőpartnereink rengeteg hasznos és érdekes információval láttak el minket és a nézőinket egyaránt. Elmesélték kezdeti félelmeiket, a folyamat lehetséges buktatóit, a későbbi tapasztalataikat, valamint abba is beavattak mindenkit, hogy a kollégák hogyan fogadták az új ügyviteli rendszerre való átállást.

Tekintsünk át röviden néhány témát az elhangzottak közül.

ió… ció… Digitalizáció

Rendkívül felemelő számunkra, amikor azt halljuk, hogy ügyfeleink nemcsak a munkahelyi folyamatokba, de a mindennapi életükbe is beépítették a rendszer használatát.

„[…] én például a rendszerből szoktam megnézni az adószámomat. Ha valahova be kell írni az adószámomat, akkor lépek be, Szervezet > Munkatársak > Munkatársak listázása és már írom is be…” Tar János, F-trans

Természetesen az elsődleges cél az, hogy a munkavállalók a napi feladataikhoz tudják magabiztosan használni a szoftvert, de mindig öröm látni, amikor az emberek személyes életterében is helyet kapunk.

A mai világban már szinte elengedhetetlen a digitális eszközök és technológiák használata, ezért ez a téma többször is felmerült a beszélgetés során. Gondoljunk a leghétköznapibb dolgokra és szituációkra. Már egy egyszerű bevásárlás során is megtapasztaljuk: online történnek a pontgyűjtések, digitális formában kapjuk meg a kuponokat, az okostelefonunkkal fizetjük ki a termékeket és még sorolhatnánk.

Vendégeink is fontosnak tartják ezeket a változásokat és felismerték azt is, hogy ezzel érdemes és kell is lépést tartani.

„[…] azért is akartunk minél hamarabb kapcsolódni, mert ha most valaki nem kapcsolódik egy ilyen rendszerhez, akkor szerintem lemarad. Csak ez van, nincs más út.”

vélekedett Borkuti Zoltán, a Boro-Trans ügyvezetője.

A kerekasztal-beszélgetés során nem kizárólag a szoftver használatával kapcsolatos tapasztalatokat ismerhették meg a nézők, hanem a vendégeink által képviselt cégek meglátásait is a mai modern, digitális világról. Gonda Benjámin, a Botlik-Trans Kft. fejlesztési menedzsere a következőképpen foglalta össze álláspontjukat:

„Mindenki tisztában van azzal, hogy változik a világ és az iparág is, és változni kell nekünk is. Meghatároztuk azokat az irányokat a digitalizálódásban, amiket el szeretnénk érni 3-5 éven belül és annak az egyik pontja volt, hogy egy új belső vállalatirányítási rendszert szeretnénk bevezetni. […] A cégnek az volt a célja, hogy a működést áthelyezzük egy XXI. századi digitális világba. És ez nemcsak az adminisztrációt vagy a fuvarszervezést, járatirányítást foglalja magában, hanem azt is, hogy a munkavállalók hogyan gondolkodnak. Ennek a része egy rendszer, ami ezt lehetővé teszi, ami megengedi, hogy ebben lehessen gondolkodni és elindítsa a céget a digitális működés és megoldások felé […] azért, hogy a Botlik-Trans egy digitális logisztikai vállalat tudjon lenni és versenyképes tudjon maradni holnap is.”

Az átállás

Számos fontos állomása van a bevezetésnek és – mint minden újdonságra – a szoftver használatának megkezdésére is fel kell készülni. Ennek támogatása termékmenedzsereink egyik fontos feladata, azonban nagyon fontos, hogy az érintett cég is aktív partner legyen ebben. A Botlik-Trans ajánlása szerint:

„Ennek is kell egy dedikált ember, aki átlátja… nem is csak a szoftvert, hanem össze tudja kapcsolni a belső folyamatokból következő igényeket a szoftver folyamataival. Úgy gondolom, ez a kulcsa az átállás folyamatának, hogy azok, amik eddig működtek, azok működjenek az új rendszerben is, mert a cég nem állhat meg. […] Kell egy olyan ember, aki a különbségek ellenére is, részletekbe menően össze tudja hangolni az eddigi és a jövőbeli folyamatokat.”

Több anekdotát is hallhattunk a kerekasztal-beszélgetés során arra vonatkozóan, hogyan zajlott a rendszer bevezetése és arról, hogy hogyan adaptálódtak a dolgozók, illetve maguk a cégek. Az egyik kedvenc történetünk az F-trans home office-ba vonulásáról szólt.

Egy szerdai napon úgy döntött a vezetőség, hogy a fokozódó vírushelyzet miatt távmunkára állnak át. Elkezdték átnézni a korábban meghatározott terveket arra vonatkozóan, hogy mire van szükség a gördülékeny otthoni munkavégzéshez, majd a folyamat során rádöbbentek, hogy az innoTMS használatának köszönhetően minden korábban meghatározott feltétel eleve adott a home office-hoz. Így hétfőn minden fennakadás nélkül kezdhették meg a munkát otthonról.

Úgy gondoljuk, hogy ez, és a többi témába vágó történet is megerősítette ügyfeleinket, valamint jelenlegi és jövőbeli érdeklődőinket abban, hogy érdemes elindulni ezen az úton.

És bár a tanulási folyamat hosszadalmasnak tűnik, közben érdemes szem előtt tartani Erdélyi László (Inter-VM) szavait:

„Aszerint kell nagyjából kitalálni a dolgokat, hogy majd milyen lehetőségeink lesznek később, és nem az alapján, hogy korábban mik voltak a korlátaink.”

Cégünket az őszinteség, a nyíltság, a tisztesség és a bizalom alappilléreire építettük fel. Azt valljuk, hogy mindig az egyenes út a legrövidebb és hogy az a jó üzlet, ahol mindkét fél nyertesnek érzi magát. Együtt többek vagyunk!

Ingyenes demót kérek!

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. További információkért tekintse meg adatkezelési tájékoztatónkat.

Elfogadom