Minden, amit tudnod kell a fuvarozás jövőjéről – az iparág releváns szereplőivel beszélgettünk
A világunk folyamatosan – és egyre gyorsuló ütemben – változik. Legyen szó akár magánszemélyekről, akár cégekről, a változáshoz való alkalmazkodáshoz érdemes nyitott szemmel járni és figyelemmel kísérni az új információkat, lehetőségeket.
![Minden, amit tudnod kell a fuvarozás jövőjéről – az iparág releváns szereplőivel beszélgettünk](/assets/images/8C7QnFmiCx-innotms-webinar-kerekasztal-320w.jpeg)
„Mi már nem tudnánk elképzelni ezt szétdarabolva…”
Cégünk, az Innomedio Kft. az elmúlt 15 évet annak szentelte, hogy egy olyan integrált ügyviteli rendszert hozzon létre és tökéletesítsen, amely ötvözi a régi, jól bevált módszereket és a legújabb technológiákat úgy, hogy közben könnyen használható marad minden korosztály és munkakör számára.
Ennek fényében alkottuk meg korábbi innoSped szoftverünket, amely cégünk brandváltásának során innoTMS-sé fejlődött. A névváltásnak köszönhetően a még több telematikai megoldással kibővített szoftverünk előnyeit ezentúl külföldi fuvarozó és szállítmányozó cégek is megismerhetik.
Kerekasztal-beszélgetés a kételyek és félelmek eloszlatása érdekében
Eddigi pályafutásunk során az érdeklődés mellett megtapasztaltuk a vállalatok és a dolgozók idegenkedését is a technológiai újdonságoktól. Cégünk mindig szem előtt tartja a partnerek és ügyfelek igényeit, emellett célunk, hogy a rendszerre való átállás, majd annak használata gördülékeny és átlátható legyen mindenki számára.
Annak érdekében, hogy mindenki teljesebb képet kapjon a folyamatról, a 2021-es webinár-sorozatunk lezárásaképp egy rendhagyó kerekasztal-beszélgetést szerveztünk.
Az asztalnál helyett kapott Borkuti Zoltán, a Boro-Trans Kft. ügyvezető igazgatója, Erdélyi László, az Inter-VM Trans Kft. szállítmányozási üzletág vezetője, Gonda Benjámin, a Botlik-Trans Kft. fejlesztési menedzsere, valamint Tar János, az F-Trans Kft. fejlesztési vezetője.
Igyekeztünk minél színesebb társaságot kialakítani annak érdekében, hogy a folyamat minden főbb aspektusát képviselhesse valaki. Ennek megfelelően a meghívottak között voltak olyanok, akik még a bevezetési oktatás elején vagy közepén tartanak. Volt vendégünk, aki körülbelül 1 éve használja aktívan a szoftverünket, illetve olyan partnerünk is részt vett, aki már közel 10 éve elkötelezett használója az innoTMS-nek.
Beszélgetőpartnereink rengeteg hasznos és érdekes információval láttak el minket és a nézőinket egyaránt. Elmesélték kezdeti félelmeiket, a folyamat lehetséges buktatóit, a későbbi tapasztalataikat, valamint abba is beavattak mindenkit, hogy a kollégák hogyan fogadták az új ügyviteli rendszerre való átállást.
Tekintsünk át röviden néhány témát az elhangzottak közül.
ió… ció… Digitalizáció
Rendkívül felemelő számunkra, amikor azt halljuk, hogy ügyfeleink nemcsak a munkahelyi folyamatokba, de a mindennapi életükbe is beépítették a rendszer használatát.
„[…] én például a rendszerből szoktam megnézni az adószámomat. Ha valahova be kell írni az adószámomat, akkor lépek be, Szervezet > Munkatársak > Munkatársak listázása és már írom is be…” Tar János, F-trans
Természetesen az elsődleges cél az, hogy a munkavállalók a napi feladataikhoz tudják magabiztosan használni a szoftvert, de mindig öröm látni, amikor az emberek személyes életterében is helyet kapunk.
A mai világban már szinte elengedhetetlen a digitális eszközök és technológiák használata, ezért ez a téma többször is felmerült a beszélgetés során. Gondoljunk a leghétköznapibb dolgokra és szituációkra. Már egy egyszerű bevásárlás során is megtapasztaljuk: online történnek a pontgyűjtések, digitális formában kapjuk meg a kuponokat, az okostelefonunkkal fizetjük ki a termékeket és még sorolhatnánk.
Vendégeink is fontosnak tartják ezeket a változásokat és felismerték azt is, hogy ezzel érdemes és kell is lépést tartani.
„[…] azért is akartunk minél hamarabb kapcsolódni, mert ha most valaki nem kapcsolódik egy ilyen rendszerhez, akkor szerintem lemarad. Csak ez van, nincs más út.”
vélekedett Borkuti Zoltán, a Boro-Trans ügyvezetője.
A kerekasztal-beszélgetés során nem kizárólag a szoftver használatával kapcsolatos tapasztalatokat ismerhették meg a nézők, hanem a vendégeink által képviselt cégek meglátásait is a mai modern, digitális világról. Gonda Benjámin, a Botlik-Trans Kft. fejlesztési menedzsere a következőképpen foglalta össze álláspontjukat:
„Mindenki tisztában van azzal, hogy változik a világ és az iparág is, és változni kell nekünk is. Meghatároztuk azokat az irányokat a digitalizálódásban, amiket el szeretnénk érni 3-5 éven belül és annak az egyik pontja volt, hogy egy új belső vállalatirányítási rendszert szeretnénk bevezetni. […] A cégnek az volt a célja, hogy a működést áthelyezzük egy XXI. századi digitális világba. És ez nemcsak az adminisztrációt vagy a fuvarszervezést, járatirányítást foglalja magában, hanem azt is, hogy a munkavállalók hogyan gondolkodnak. Ennek a része egy rendszer, ami ezt lehetővé teszi, ami megengedi, hogy ebben lehessen gondolkodni és elindítsa a céget a digitális működés és megoldások felé […] azért, hogy a Botlik-Trans egy digitális logisztikai vállalat tudjon lenni és versenyképes tudjon maradni holnap is.”
Az átállás
Számos fontos állomása van a bevezetésnek és – mint minden újdonságra – a szoftver használatának megkezdésére is fel kell készülni. Ennek támogatása termékmenedzsereink egyik fontos feladata, azonban nagyon fontos, hogy az érintett cég is aktív partner legyen ebben. A Botlik-Trans ajánlása szerint:
„Ennek is kell egy dedikált ember, aki átlátja… nem is csak a szoftvert, hanem össze tudja kapcsolni a belső folyamatokból következő igényeket a szoftver folyamataival. Úgy gondolom, ez a kulcsa az átállás folyamatának, hogy azok, amik eddig működtek, azok működjenek az új rendszerben is, mert a cég nem állhat meg. […] Kell egy olyan ember, aki a különbségek ellenére is, részletekbe menően össze tudja hangolni az eddigi és a jövőbeli folyamatokat.”
Több anekdotát is hallhattunk a kerekasztal-beszélgetés során arra vonatkozóan, hogyan zajlott a rendszer bevezetése és arról, hogy hogyan adaptálódtak a dolgozók, illetve maguk a cégek. Az egyik kedvenc történetünk az F-trans home office-ba vonulásáról szólt.
Egy szerdai napon úgy döntött a vezetőség, hogy a fokozódó vírushelyzet miatt távmunkára állnak át. Elkezdték átnézni a korábban meghatározott terveket arra vonatkozóan, hogy mire van szükség a gördülékeny otthoni munkavégzéshez, majd a folyamat során rádöbbentek, hogy az innoTMS használatának köszönhetően minden korábban meghatározott feltétel eleve adott a home office-hoz. Így hétfőn minden fennakadás nélkül kezdhették meg a munkát otthonról.
Úgy gondoljuk, hogy ez, és a többi témába vágó történet is megerősítette ügyfeleinket, valamint jelenlegi és jövőbeli érdeklődőinket abban, hogy érdemes elindulni ezen az úton.
És bár a tanulási folyamat hosszadalmasnak tűnik, közben érdemes szem előtt tartani Erdélyi László (Inter-VM) szavait:
„Aszerint kell nagyjából kitalálni a dolgokat, hogy majd milyen lehetőségeink lesznek később, és nem az alapján, hogy korábban mik voltak a korlátaink.”