Mit tehetnek a magyarországi szervezetek a fuvarozókért?

Minden vállalkozásra vagy piaci szektorra hatással vannak a gazdaság (negatív) változásai – főleg az elmúlt években.

Mit tehetnek a magyarországi szervezetek a fuvarozókért?

Eleinte a koronavírus-járvány okozott nehézségeket a közúti fuvarozás területén, majd az orosz-ukrán háború hatásai generáltak olyan közvetett jelenségeket, amelyek miatt tovább nőtt a munkaerőhiány és az üzemanyagár, akadozni kezdett a termelés (és ezzel együtt az áruszállítás is), beütött az energiaválság, az egyre nagyobb infláció és ha mindez nem lett volna elég, a kamatok és a rezsi költségek is rohamosan emelkedni kezdtek.

Mindezek eredményképp a fuvarozókat is újabb és újabb behatások érik, amelyek megoldását és hosszútávú hatását nehéz előre meghatározni.

A folyamatosan és gyorsan változó közeg (gazdasági helyzet, infláció, szabályozások stb.) miatt egyelőre úgy tűnik, hogy „tüneti kezelés” helyett távlati elképzelésekben lenne érdemes gondolkodni. Olyan tervek megfogalmazására és megvalósítására van szükség, amelyek később beépülhetnek a szektor mindennapjaiba és hosszútávon egy olyan attitűdöt támogatnak vagy építenek fel, amellyel a vállalkozások rugalmasabban tudnak reagálni a kedvezőtlen feltételekre.

Ilyen lehet például a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) azon törekvése, hogy mélységeiben megismertessék a kormányzati szervekkel azokat a mindennapos, olykor a folyamatokat ellehetetlenítő problémákat, amelyek a logisztikai és az ahhoz kapcsolódó iparágakat érintik. Ez a fajta információátadás elősegítheti a megértést, ennek következményeként pedig a jövőbeli intézkedések illeszkedhetnek ehhez a tudáshoz.

Ugyanilyen, hosszútávon nagyon hasznos eredményeket hozó projekt az, amelyet mind a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary), mind a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) napirendjére tűzött. E törekvés többek között a gépjárművezető hiányra adna megoldást a munkakör „szakmásításával” – azaz, hogy a gépkocsivezető szakma beemelésre kerüljön a nappali rendszerű képzésbe, valamint az OKJ-s és a felnőttképzésbe, illetve megoldott legyen ezen képzések finanszírozása is.

A fenti ötletek csak egy kis részét teszik ki azoknak a kezdeményezéseknek, amelyekkel az érdekvédelmi szervezetek igyekeznek csökkenteni a gazdasági krízis hatásait a fuvarozói szektorra.

Érdekel, hogy az MLSZKSZ, a NiT és az MKFE mely területeken és helyzetekben tudja segíteni a magyarországi fuvarozó vállalkozásokat, illetve, hogy a jelenlegi körülmények között milyen lehetőségeik vannak a szektor érdekeinek képviselete során?

Jelentkezz kerekasztal-beszélgetésünk második részére, amelyben a fent említett szervezetek szempontjából járjuk körbe a témát, hogy Mit tehet egy fuvarozó gazdasági krízisben?

Az online esemény során lehetőséged lesz kérdéseket intézni a szervezetek képviselői felé, így még több információt szerezhetsz a témában.

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött!

Mit tehet egy fuvarozó gazdasági krízisben? ǀ innoTMS webinárium-sorozat

Cégünket az őszinteség, a nyíltság, a tisztesség és a bizalom alappilléreire építettük fel. Azt valljuk, hogy mindig az egyenes út a legrövidebb és hogy az a jó üzlet, ahol mindkét fél nyertesnek érzi magát. Együtt többek vagyunk!

Ingyenes demót kérek!

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. További információkért tekintse meg adatkezelési tájékoztatónkat.

Elfogadom